مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-18اجتماعي

روایتی از پیرمرد 80 ساله که پای ثابت اردوهای جهادی است تا دوخت رایگان چادرهای عروسی


اینجا فقر و محرومیت در میان انگشتان اوس ابراهیم، مشتی می شود از گل و لای، در لابه لای خشت خشت خانه و محبت و نوعدوستی ستونی می شود برای انسان بودن و انسان زیستن.

- خبرگزاری فارس ـ  ریحانه جلالی؛ در میان خشت خشت دیوارهای بالا رفته از رضای خدا، به دنبال واژه ای از جنس ناب می گشتم، نگاهم تشنه از مهربانی، در تعقیب دستان لرزان پیرمردی بود که خشت های دیوار را یکی یکی روی هم می گذاشت تا کلبه ای از انسانیت با سقفی از مردانگی بسازد.

 پیرمرد 80 ساله دلیجانی که با صدای دلنشینش آرام به نشستنم می کرد، لبخندش سیراب از عشق و برق نگاهش لبریز از جام خیر و نیکی کردن بود.

  نیروی جاذبه اش میخکوب زمین ام کرده است، همچون پتکی که بر سنگ کف زمین می کوبد تا محکم تر شود، از جاذبه اش، پاهایم نای ایستادن را دست و پا گم می کند.

ابراهیم؛ اینجا ـ در گوشه ای از کنج محرومیت، حرف هایی در سینه دارد که با چشم می توان شنید و با نگاه می توان لمس کرد، اینجا فقر و محرومیت در میان انگشتان اوس ابراهیم، مشتی می شود از گل و لای، در لابه لای خشت خشت خانه و محبت و نوعدوستی ستونی می شود برای انسان بودن و انسان زیستن.

  به سرزمین دارالخیرین آمده ام تا روایتگر داستانی باشیم از جنس جهاد و جهادگر و داستان پیرمردی 80 ساله را روایت کنم که استاد معماری است و خانه خویش را از جهاد بنا نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از پیرمرد 80 ساله که پای ثابت اردوهای جهادی است تا دوخت رایگان چادرهای عروسی

روایتی از پیرمرد 80 ساله که پای ثابت اردوهای جهادی است تا دوخت رایگان چادرهای عروسی