مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 12:072022-05-16بين الملل

سفر امیرقطر به امارات پس از 5 سال


امیر قطر برای شرکت در مراسم ختم رییس امارات به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرد، سفری که پس از 5 سال سردی روابط صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیروز به دنبال فوت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس امارات، پس از پنج سال به این کشور سفر کرد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر قطر در جریان سفرش به ابوظبی، فوت شیخ خلیفه را به محمد بن زاید رییس جدید امارات متحده تسلیت گفت.

این اولین سفر امیر قطر به امارات پس از قطع روبط دو کشور از سال 2017 به دلیل بحران شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود.

در پی نشست العلا (1399)، عربستان، امارات، بحرین و مصر توافق آشتی با قطر امضا کردند و به دنبال آن تاکنون عربستان و امارات از بازگشایی گذرگاه های مرزی و پروازها با قطر خبر داده اند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از این که امیر قطر در یک مراسم صبحگاه نظامی در سال 2017 از ایران به عنوان هژمونی منطقه (قدرت برتر) و از دو جنبش حزب الله و حماس به عنوان مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی یاد کرد، کشورهای یاد شده از ژوئن 2017 به مدت سه سال روابط دیپلماتیک خود با قطر قطع و این کشور را محاصره همه جانبه کردند تا اینکه نشست العُلا با هدف رفع اختلافات در دی ماه 1399 در عربستان برگزار شد و روابط بین دوحه با این چهار کشور عربی از سر گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر امیرقطر به امارات پس از 5 سال

سفر امیرقطر به امارات پس از 5 سال