مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:472022-01-29اقتصادي

حجم مخازن سدهای آذربایجان غربی 24 درصد کاهش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با وجود بارش های اخیر همچنان حجم مخازن سدهای استان در مقایسه با پارسال 24 درصد کاهش نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه ، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان غربی یاسر رهبردین حجم آب موجود مخازن سدهای استان را 633.

5 میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهارداشت: با وجود بارش های سنگین برف در هفته های اخیر این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال 24 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه سد بوکان هم اکنون با 186 میلیون مترمکعب در بین سدهای استان بیشترین حجم آب ذخیره شده را دارد، افزود: سد آغ چای خوی 123.

5 میلیون مترمکعب، شهرچای ارومیه 85 میلیون مترمکعب و سد مهاباد 76 میلیون مترمکعب آب دارند.

وی افزود: با وجود این میزان افزایش بارش از ابتدای مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ورودی سدهای استان همچنان با کاهش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو است که با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت همانند سال گذشته، تأمین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

رهبردین با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب های احتمالی تصریح کرد: طی 4 ماه گذشته و از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان آذربا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم مخازن سدهای آذربایجان غربی 24 درصد کاهش یافت

حجم مخازن سدهای آذربایجان غربی 24 درصد کاهش یافت