مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:322022-01-29پزشكي

راه اندازی دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد


نخستین دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی (روتبلیتور) در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه اندازی شد.

- راه اندازی دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد ایسنا/خراسان رضوی نخستین دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی (روتبلیتور) در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه اندازی شد.

دکتر حسن خداپرست، مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) مشهد با بیان اینکه بیماری های قلبی از مشکلات رایج و شایع در کشور محسوب می شود که بیماران برای درمان به اعمال جراحی قلب باز یا آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی نیاز پیدا می کنند، اظهار کرد: گرفتگی عروق قلبی یکی از دلایلی است که بیمار را به سمت انجام آنژیوپلاستی یا حتی جراحی قلب باز سوق می دهد که بالطبع همانند سایر اعمال جراحی تهاجمی با ریسک های خاص خود همراه خواهد بود.

تصریح کرد: در فرایند آماده سازی عروق کرونر در آنژیوپلاستی یکی از مراحل، استفاده از بالن در عروقی است که دچار تنگی شده اند تا پس از باز شدن عروق و تغییر شکل کلسیم رسوب کرده در رگ ها بتوان تعبیه استنت را انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد

راه اندازی دستگاه درمان کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد