مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:572022-01-29اجتماعي

چاپ اولین پژوهش دست بافته های داری خراسان شمالی


پس از بررسی های فراوان عدم وجود کتاب تخصصی جامع در بخش فرش که تا بحال به صورت تخصصی و به این شکل به نقوش سفره کردی نپرداخته بودند ترغیب به نگارش این پژوهش شدم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، معصومه ذوالفقاری، نگارنده پژوهش بررسی نمادهای به کار رفته در گلیم سفره کردی، قالیچه ترکمنی و قالی کورد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از تهیه این پژوهش، علاقمندی به فرش اصیل استان خراسان شمالی و همچنین نقوش سفره کردی که به مرور در حال از بین رفتن بود حفظ شود.

وی گفت: پس از بررسی های فراوان عدم وجود کتاب تخصصی جامع در بخش فرش که تا بحال به صورت تخصصی و به این شکل به نقوش سفره کردی نپرداخته بودند ترغیب به نگارش این پژوهش شدم.

این پژوهشگر حوزه فرش افزود: پس از چاپ این پژوهش بازخوردهای خوبی دریافت کردم، این پژوهش مورد استقبال اساتید فرش و صنایع دستی، دانشجویان این رشته و علاقه مندان به این هنر قرار گرفته و هر کدام از نگاه خودشان از این کتاب بهره می برند.

وی خاطر نشان کرد: این پژوهش به عنوان یک آلبوم جامع برای بافندگان است که می توانند با مراجعه به این پژوهش از نقوش اصیل آن برای بافته های خودشان استفاده کنند.

معصومه ذوالفقاری اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکل در نگارش این پژوهش، نبود منابع مکتوب بوده که ناچاراً به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ اولین پژوهش دست بافته های داری خراسان شمالی

چاپ اولین پژوهش دست بافته های داری خراسان شمالی