مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 00:022022-01-28سياسي

محمدرضا حکیمی بر پایه اسناد تازه منتشرشده


محمدرضا حکیمی را این بار بر پایه اسنادی بشناسیم که پیش تر منتشر نشده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صفحه این نویسنده و اندیشمند فقید دینی در تازه ترین مطلب خود با عنوان محمدرضا حکیمی بر پایه اسناد تازه منتشره آورده است: اولین روز شهریور 1400، روزِ از دست دادن متفکری شد که نامش با اندیشه دینی و فلسفه و عنوان مکتب تفکیک گره خورده است.

محمدرضا حکیمی فقیه، مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده شناخته می شد و عناوینی چون علاّمه ، فیلسوف عدالت و مرزبان توحید اغلب پیشوند نام او شده اند.

محمدرضا حکیمی 14 فروردین سال 1314 خورشیدی در مشهد به دنیا آمد.

او در سال 1320 تحصیلاتش را آغاز کرد و بیست سال بعد را در حوزه علمیه خراسان (مدرسه نواب) به تحصیل دروس مقدمات و سطح خارج فلسفه، ادبیات عرب، نجوم و تقویم گذراند و در سال 1348 اجازه اجتهاد را از آقابزرگ تهرانی دریافت کرد.

او که از مجدّدان مکتب معارفی خراسان معروف به مکتب تفکیک است، آثار بسیاری را برجای گذاشته است که از جمله آن می توان به کتاب الحیاه اشاره کرد که نوعی دائره المعارف اسلامی است.

مرحوم محمدرضا حکیمی را همگان با پرچم داری مکتب تفکیک در ایران معاصر می شناسند؛ نامی که برساخته او از سال 1371 بر جریانی بود که از سال 1340 با شخصیت هایی همچون میرزا مهدی غروی اصفهانی، سیدموسی زرآبادی و مجتبی قزوینی خراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدرضا حکیمی بر پایه اسناد تازه منتشرشده

محمدرضا حکیمی بر پایه اسناد تازه منتشرشده