مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 21:522022-01-28اقتصادي

شنبه برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می شود


فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: شنبه در ستاد ملی کرونا، موضوع تشدید محدودیت ها و تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه ها بررسی می شود.

- ، علیرضا زالی افزود: الگوی گسترش اومیکرون شبیه 5 پبک قبلی سیر می کند و پیش بینی می شود در روزها و هفته های آینده شیوع بیشتری را شاهد باشیم.

وی گفت: شواهدی از ویروس دلتا را در کشور داریم، اما سویه اومیکرون به نظر می رسد رو به رشد است، سرایت پذیری بیشتر این سویه به میزان 64 درصد، تغییر الگو در سنین مبتلایان زیر 10 سال و 10 تا 20 سال، شمار بیشتر تست های منفی کاذب به خاطر تشابه آن با سرما خوردگی از ویژگی های این سویه است.

فرمانده عملیات مقابله با گفت: رنگ بندی نقشه سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است و با تأخیر بیشتری تغییر رنگ های شهرها را شاهد هستیم و احتمالاً شهرهای نارنجی به سرعت به قرمز تبدیل می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ویروس اومیکرون ممکن است تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی را به چالش بکشد و به گفته رییس جمهور شرط استمرار فعالیت های اجتماعی و اقتصادی ما هم باید منوط به رعایت شیوه نامه ها باشد و البته رعایت شیوه نامه ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنبه برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می شود

شنبه برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می شود