مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 13:072022-01-28سياسي

تشکیل ستادملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رییس جمهور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، علی سلاجقه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در خصوص تالاب انزلی بسیار تأسف آور است، اظهار کرد: تالاب بندر انزلی یکی از جاذبه های گردشگری مهم و اشتغال زا در کشور است ولی امروز شاهد اتفاقات و مناظر خوبی در تالاب انزلی نیستیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه تالاب انزلی در اکوسیستم طبیعی کشور گفت: این تالاب زیستگاه انواع پرندگان، ماهیان خزر و دیگر حیوانات است ولی در چند سال گذشته به دلیل سو مدیریت و عدم اجرای مصوبات رو به نابودی رفته است.

رییس سازمان محیط زیست کشور یکی از دلایل نابودی تالاب انزلی را ورود فاضلاب شهری و صنعتی دانست و بیان کرد: گیاه سنبل آبی و فاضلاب های شهری و صنعتی ازجمله مهم ترین عوامل نابودی تالاب انزلی است که باید به آن توجه شود.

سلاجقه از تشکیل کمیته ملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رییس جمهور خبر داد و افزود: مسئله احیای تالاب انزلی موردتوجه رییس جمهور قرارگرفته و بر این اساس کمیته ملی احیای تالاب به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل و تمامی دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی مکلف به اجرای قانون در راستای احیای تالاب انزلی هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید به وظیفه خود در خصوص احیای تالاب انزلی عمل کند، تصریح کرد: شهرداری دو شهرستان بندرانزلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل ستادملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رییس جمهور

تشکیل ستادملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رییس جمهور