مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 10:172022-01-28اجتماعي

تخلیه پساب و پسماندهای زیستی در رودخانه ها و دریا دردسری برای پرندگان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، این روزها که جمعیت پرندگان در طبیعت مازندران در حال رسیدن به اوج خود نگرانی ها نیز در ارتباط با مشکلاتی که این گونه ها را تهدید می کند بیشتر می شود؛ نگرانی هایی از جمله زباله که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و اکنون دپوی آن در نقاط زیبای سواحل خودنمایی می کند و زندگی پرندگان را تحت تاثیر قرار می دهد که در صورت توجه نکردن  به سامان دهی این معضل مشکلاتی ازجمله مرگ تدریجی این مهمانان را رقم خواهد زد.

همایون خوشروان عضو هیات مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی در گفت وگویی اظهار کرد: کاهش ذخایر آبزیان در آب های ساحلی دریای خزر سبب شده تا پرندگان دریایی برای تامین مواد غذایی به حاشیه دهانه رودخانه ها و اراضی کشاورزی تغییر مکان دهند.

وی افزود: زیرا تخلیه پسماندهای زیستی در محیط رودخانه غذای فراوان و بی دردسری برای آنها محسوب می شود؛ تخلیه غیربهداشتی مواد مغذی و پسماندهای زیستی به محیط رودخانه سبب آلودگی آب و افزایش عناصر نیتروژن و فسفر می شود و از تبعات ناگوار آن پدیده خفگی جانداران کف زی یا eutrification است.

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی اضافه کرد: علاوه بر اینکه ورود مواد شوینده و فلزات سنگین و مواد سمی شرایط آلودگی آب های رودخانه ای و ساحلی را افزایش می دهد، پرندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه پساب و پسماندهای زیستی در رودخانه ها و دریا دردسری برای پرندگان

تخلیه پساب و پسماندهای زیستی در رودخانه ها و دریا دردسری برای پرندگان