مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 06:172022-01-28بين الملل

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شد


هیئت دیپلماتیک آمریکا مدعی شد که اقدامات روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین المللی و منشور سازمان ملل است.

- به نقل از تاس، هیئت دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده درخواستی برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوکراین در 31 ژانویه ارسال کرده است.

در این بیانیه آمده است: توجه کامل شورا درباره تحولات اوکراین اکنون مورد نیاز است و ما مشتاقانه منتظر بحث مستقیم و هدفمند در روز دوشنبه هستیم.

هیئت دیپلماتیک ایالات متحده مدعی شد که اقدامات روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین المللی و منشور سازمان ملل است.

دیپلمات های آمریکایی بار دیگر مدعی شدند که حدود صدهزار نظامی روس در مناطق مرزی مستقر شده اند و روسیه را به دست داشتن در سایر اقدامات بی ثبات کننده علیه اوکراین متهم کردند.

اخیراً ادعاهای تهاجم احتمالی روسیه در اوکراین و کشورهای غربی تکرار شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این گونه گزارش ها را تشدید تنش ها پوچ و بی اساس خوانده و تاکید کرده است که روسیه هیچ کس را تهدید نمی کند.

پسکوف خاطرنشان کرد که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی اتفاق بیفتد و هشدار داد که چنین تلاش هایی جدی ترین عواقب ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شد

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شد