مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 03:122022-01-27پزشكي

سیروز کبدی سومین علت شایع مرگ و میر افراد 45 تا 64 سال


فوق تخصص بیماری های کبد و گوارش بالغین با اشاره به اینکه سیروز کبدی یازدهمین علت شایع مرگ و میر در جهان است، گفت: این بیماری سومین علت شایع مرگ در افراد 45 تا 64 سال است.

- ، بهزاد حاتمی، با اشاره به اینکه سیروز کبدی مرحله انتهایی بیماری پیشرفته کبدی و نتیجه التهاب و آسیب مزمن در کبد است، اظهار کرد: این بیماری بر اثر علل مختلف از قبیل هپاتیت ویروسیB و C کبد چرب، الکل، هپاتیت خود ایمنی، بیماری های مجاری صفراوی، بیماری های متابولیک ارثی از جمله بیماری ویلسون و هموکروماتوز ایجاد می شود که در آن ساختار طبیعی بافت کبد توسط بافت جوشگاهی یا اسکار جایگزین می شود.

وی افزود: سیروز کبدی بیماری نسبتاً شایعی در سراسر جهان است که با میزان بالای عوارض و مرگ و میر همراه است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سالانه حدود دو میلیون مرگ ناشی از بیماری های کبدی در سراسر جهان گزارش می شود که یک میلیون آن ناشی از سیروز کبدی است.

وی با اشاره به اینکه شیوع سیروز کبدی و بیماری های مزمن کبدی در ایران در دو دهه اخیر به رغم پیشرفت های چشمگیر در بهبود شاخص های عمده بهداشتی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال 2017 علت اصلی سیروز در ایران، کبد چرب بوده است و سیروز و سایر بیماری های مزمن کبدی حدود 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیروز کبدی سومین علت شایع مرگ و میر افراد 45 تا 64 سال

سیروز کبدی سومین علت شایع مرگ و میر افراد 45 تا 64 سال