مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 21:322022-01-27سياسي

همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم برگزار می شود


سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب با محوریت اندیشه آیت الله خامنه ای در شاهین شهر اصفهان همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

- ، دبیر همایش فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در اندیشه فلاسفه یونان و افلاطون نظام فلسفی و سیاسی را با کلید واژه فیلسوف شاه تعریف کرده اند و ما این کلید واژه را می توانیم در انقلاب اسلامی تشبیه کنیم.

وی افزود: تنها جایی که یک فیلسوف توانست انقلاب کند و یک نظام را ایجاد کند و استمرار آن را به فیلسوف دیگری بسپارد، انقلاب اسلامی ایران است.

مهدی غراب با بیان اینکه در اندیشه سیاسی شیعه، نظام امامت مطرح است، گفت: نسبت امام به جامعه و دولت مانند نسبت سر به بدن است که این نشانه شناسی سهم پیکره دولت و جامعه است و باید سَر فکر کند و فرمان دهد و اعضای بدن اجرا کنند.

مشکل نظام به سیاست گذاری و اجرا بر می گردد وی ادامه داد: مشکلی که در نظام جمهوری اسلامی ووجود دارد این است که سر دُرست فرمان می دهد و فکر می کند اما در اجرا دچار مشکل می شود و متأسفانه کارگزاران دولت خیلی متوجه نیستند که رهبر انقلاب یک متفکر، فیلسوف اسلامی و استراتژی ست است و همه این تفکرات ناشی از قرآن و عرفان است که قابل اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم برگزار می شود

همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم برگزار می شود