مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 17:172022-01-27اقتصادي

نیشخند مجتمع های تجاری به اقتصاد مقاومتی


موج احداث مجتمع های تجاری و مال ها، 2 دهه است که گوشه گوشه استان فارس را در نوردیده است.

مجتمع هایی که هم سبب محو کسب و کارهای کوچک شدند و هم تجمل گرایی را رواج دادند و سنگینی بار این مسائل بر طبقات محروم تحمیل شد و شگفت آنکه مسئولان هنوز نتوانسته اند میان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در بازه یک ماهه اخیر دو مجتمع تجاری بزرگ (مجتمع تجاری مشیر و شیراز مال) در شیراز افتتاح شدند.

در 2 دهه اخیر با رشد بی سابقه مال ها و ساخت و سازهای عظیم تجاری  روبرو بوده ایم که به طور عمده در مناطق اعیان نشین شهر ساخته شده اند و اگر چه جامعه هدفشان را همه مردم تعریف کرده اند اما عملا هیچ گاه پای طبقات محروم جامعه به آنها باز نخواهد شد.

مدیر مرکز تجاری شیراز مال در آیین افتتاح این مرکز اعلام کرد: با آغاز به کار شیراز مال، زمینه اشتغال برای هزار نفر فراهم شده است.

اما سابقه احداث مجتمع های تجاری که از گوشه و کنار این شهر با تبلیغات گسترده سر در آوردند، نشان می دهد این مراکز نه تنها به ایجاد اشتغال کمکی نکردند بلکه سبب از بین رفتن کسب و کارهای خرد نیز شده اند.

آمار بیکاری در 2 دهه اخیر هم زمان با جولان مالها به دلایل مختلف به شدت رو به افزایش نهاده است که یکی از اصلی ترین دلایل آن محو شدن کسب و کارهای کوچک به نفع سرمایه دار است، به این شکل که سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیشخند مجتمع های تجاری به اقتصاد مقاومتی

نیشخند مجتمع های تجاری به اقتصاد مقاومتی