مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 16:222022-01-27اجتماعي

تحصیل 10 هزار دانش آموز در مدارس ایرانی خارج از کشور


رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: 10 هزار دانش آموز در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مهدی فیاضی، ظهر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از 10 هزار دانش آموز در مدارس ایرانی خارج از کشور تحصیل می کنند.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس ایرانی خارج از کشور در دو حوزه فعالیت خود را گسترش خواهند داد، عنوان کرد: جذب دانش آموزان تمام وقت متشکل از فرزندان ایرانیان مامور در خارج از کشور، فرزندان ایرانیان مقیم و یا بومیان ایران دوست از جمله این فعالیت ها است.

وی با اشاره به اینکه دومین اقدام، آموزش زبان و هنر پارسی برای ایرانیان مقیمی است که به صورت تمام وقت در مدارس حضور ندارند و در مدارس کشور میزبان حاضر می شوند، گفت: این اقدام برای حفظ ارتباط با زادگاه پدری خود، است.

فیاضی با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور جزو فرهیخته ترین مهاجران هستند، ادامه داد: در حال حاضر 100 مدرسه با بیش از 10 هزار نفر دانش آموز در کشورهای مختلف خدمات آموزشی ارائه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 10 هزار دانش آموز در مدارس ایرانی خارج از کشور

تحصیل 10 هزار دانش آموز در مدارس ایرانی خارج از کشور