مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-27سياسي

جریان یکطرفه مهاجرت از روستا به شهر باید اصلاح شود


وزیر کشور با بیان اینکه بخش عمده معضلات شهری امروز کشور ناشی از مهاجرت بی رویه از روستا به شهر است، گفت: باید روند مهاجرت یک طرفه از روستا به شهر با تقویت هویت های روستایی اصلاح شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در اولین جلسه قرارگاه جهادی در حوزه محرومیت زدایی روستاهای کشور گفت: رویکرد محرومیت زدایی اقدام مقدس و ارزشمندی برای توسعه و آبادانی کشور است.

وی گفت: امروز در کشور انگیزه، توان، ظرفیت نیروهای انسانی، دانش مدیریتی و مادی برای تحقق امر مهم محرومیت زدانی در مناطق مختلف کشور وجود دارد و باید این کار به صورت جهادی و مردمی تحقق یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: بسیاری از معضلات و چالش های اجتماعی در شهرهای کشور ریشه در مهاجرت های بی رویه از محیط های روستایی به حاشیه شهرها دارد.

وحیدی در ادامه سخنان خود با اظهار این امر که باید جریان دوطرفه مهاجرت به شهر و شهر به روستا در یک روال عادی و منطقی باشد، گفت: این طور نیست که هیچ مهاجرتی از روستا به شهر نباید شکل بگیرد چالش اصلی در آنجا است که جریان مهاجرت یک طرفه از روستا به شهر باشد و هر فرد روستایی حس کند که باید مهاجرت کند.

وی با بیان اینکه یکی از مکانیسم های کارآمد در اصلاح جریان مهاجرت از روستا به شهرها، تقویت هویت های روستایی است، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان یکطرفه مهاجرت از روستا به شهر باید اصلاح شود

جریان یکطرفه مهاجرت از روستا به شهر باید اصلاح شود