مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-27پزشكي

ابتلای یک سوم ایرانیان به سندروم متابولیک/آمار رو به افزایش دیابت در کشور


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در کشور، یک سوم از مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند.

- استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در کشور، یک سوم از مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا استقامتی گفت: سندروم متابولیک مجموعه ای از چند بیماری شامل چاقی تنه ای، فشارخون بالا، میزان بالای قند، کاهش چربی خون و افزایش تری گلیسیرید خون است و افرادی که دارای سندروم متابولیک هستند باید واجد سه مورد از این عوامل باشند.

بر اساس بررسی های انجام شده در کشور، یک سوم از مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند.

وی افزود: مطالعات نشان می دهند که میزان بستری در بیمارستان، بستری در بخش های مراقبت های ویژه و میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به سندروم متابولیک که به کووید 19 نیز دچار می شوند، بیشتر از سایر افراد است و دیده شده که 80 درصد میزان مرگ و میر را در این افراد بالا می برد و ممکن است در بسیاری از موارد، این بیماران وقتی در بخش های مراقبت های ویژه بستری می شوند، نیاز به دستگاه های کمک تنفسی داشته باشند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم ضمن تاکید بر لزوم آگاهی رسانی به جامعه در مورد سندروم متابولیک خاطرنشان کرد: شدت بیماری کووید 19 در بیماران سندروم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای یک سوم ایرانیان به سندروم متابولیک/آمار رو به افزایش دیابت در کشور

ابتلای یک سوم ایرانیان به سندروم متابولیک/آمار رو به افزایش دیابت در کشور