مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:072022-01-26اقتصادي

تأثیر حذف ارز ترحیجی بر قیمت مرغ در بازار


معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده ها افزایش می یابد در این شرایط دامدار و مرغدار، نقدینگی بالایی را می طلبد، - به این معنا تولیدکننده برای تأمین یک واحد نهاده، هزینه بیشتری نسبت به قبل خواهد کرد.

حسین ایراندوست درباره تأثیر حذف ترجیحی بر قیمت مرغ و گوشت، اظهار کرد: اگر دولت به این نتیجه برسد که ارز ترجیحی را به ارز نیمایی اصلاح و کارآمدسازی یارانه ها در بخش کشاورزی را اجرا کند، با تغییر این ارز تمهیداتی اندیشیده می شود.

وی افزود: به طورقطع با حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده ها افزایش می یابد در این شرایط دامدار و مرغدار نقدینگی بالایی را می طلبد، به این معنا تولیدکننده برای تأمین یک واحد نهاده، هزینه بیشتری نسبت به قبل خواهد کرد که البته اقداماتی اندیشیده شده تا بتوان از طریق منابع بانکی و صندوق حمایت، تسهیلاتی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گیرد تا بتوان نهاده را با قیمت جدید خرید و به تولید ادامه دهند.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در این شرایط و در طول زمان این فرصت را به مرغدار و دامدار می دهیم که با قیمت جدید محصول خود را به فروش رسانده و تفاوت نقدینگی خود را این گونه جبران کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر حذف ارز ترحیجی بر قیمت مرغ در بازار

تأثیر حذف ارز ترحیجی بر قیمت مرغ در بازار