مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 09:222022-01-26اقتصادي

خشکسالی؛ زندگی سخت عشایر و تلاش برای آبرسانی


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی 80 درصد مراتع از بین رفته و 20 درصد دیگر هم در مناطق کوهستانی گرفتار طوفان شن شده اند و از طرفی گرانی نهادها فشار زیادی به عشایر وارد کرده است.

- مهدی عصمتی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 17 هزار و 286 خانوار تعداد عشایر استان هستند که حدود 10 درصد جمعیت استان را شامل می شود؛ 80 درصد عشایر در مرزهای خراسان جنوبی استقرار دارند و 20 درصد آنها در حوزه کویری هستند.

وی با بیان اینکه هر سیاه چادر عشایری علاوه بر کارگاه تولیدی، پایگاه امنیتی نیز است، تصریح کرد: در خشکسالی 18 سال گذشته بیشترین خسارت را دیدند و از جامعه 17 هزار خانواری عشایر 206 خانوار یعنی 65 درصد آنها کوچ درون استانی دارند و 35 درصد دیگر به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی مهاجرت می کنند.

عصمتی پور تصریح کرد: میزان تولیدات و برآوردهای دامی عشایر حدود 21 هزار تن است و با توجه به خشکسالی 80 درصد مراتع از بین رفته و 20 درصد دیگر هم در مناطق کوهستانی گرفتار طوفان شن شده اند و از طرفی گرانی نهادها فشار زیادی به عشایر وارد کرده است.

وی ادامه داد: حدود 17 هزار و 500 رأس دام را با هدف کنترل بازار از عشایر خریداری کرده ایم و برای تأمین نهاده های دامی 11 تعاونی عشایری و یک اتحادیه راه اندازی شده است که هرماه حدود 600 تا 700 تن آرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی؛ زندگی سخت عشایر و تلاش برای آبرسانی

خشکسالی؛ زندگی سخت عشایر و تلاش برای آبرسانی