مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 09:172022-01-26سياسي

توسعه فرهنگی، مهمترین عامل در کاهش آسیب­ های اجتماعی است


عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در به وجود آمدن حاشیه نشینی دخالت دارند و مهم ترین و اساسی ترین عامل برای کاهش این آسیب، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه تبریز گفت: عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در به وجود آمدن حاشیه نشینی دخالت دارند و مهم ترین و اساسی ترین عامل برای کاهش این آسیب، توسعه ی فرهنگی است.

صفر نصراله زاده در سی ­امین نشست هیأت اندیشه ورز آذربایجان شرقی که با موضوع حاشیه نشینی در استان برگزار شد، اظهارکرد: توسعه ی فرهنگی زمینه­ ساز توسعه ی اجتماعی و سیاسی و در نهایت توسعه ی اقتصادی است که این فرآیند توسعه موجب کاهش آسیب­ های حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش آن می شود.

وی، ضمن تأکید بر اهمیت علم و جایگاه والای آن در توسعه ی جامعه و ضرورت تبیین و انعکاس عملکرد دانشگاه­ ها افزود: نگرش و نگاه مثبت به علم، زمینه ی ورود محققین و دانشمندان را به مسائل مختلف فراهم می کند؛ چنانچه به همّت دانشمندان و پژوهشگران کشورمان توانستیم رتبه ی 61 فناوری و 15 تولید علم در جهان و موفقیت­ های متعدد در زمینه ی سلول های بنیادی، فناوری نانو و امور نظامی و دفاعی را بدست بیاوریم.

نصراله زاده افزود: درخواست ما از مسئولین جامعه این است که در عمل، زمینه ی ورود دانشگاه ها را به معضلات اجتماعی و تحقیقات بین رشته ­


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فرهنگی، مهمترین عامل در کاهش آسیب­ های اجتماعی است

توسعه فرهنگی، مهمترین عامل در کاهش آسیب­ های اجتماعی است