مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-25سياسي

رضایت اولیای دم، محکوم به اعدام را از چوبه دار نجات داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس ضمن اعلام این خبر گفت: چندین سال پیش در شهرستان استهبان در پی بروز اختلاف ملکی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان جوانی به قتل می رسد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک شیراز  صادر شد.

رییس دادگستری فارس در ادامه اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده  به شورای حل اختلاف، با تدبیر و درایت رییس  دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف استهبان ،با یک اقدام هماهنگ و جهادی با دعوت از معتمدین محلی  و برگزاری چندین جلسه در طول  3سال، رضایت اولیای دم اخذ و این پرونده پس از 9 سال منتهی به صلح و سازش شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با قدردانی از گذشت خانواده اولیاء دم خاطر نشان کرد: در پرونده های قتل عمد که به صلح و سازش می انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایت اولیای دم، محکوم به اعدام را از چوبه دار نجات داد

رضایت اولیای دم، محکوم به اعدام را از چوبه دار نجات داد