مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-25پزشكي

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری، با بیان اینکه تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه در هفته قبل 4 برابر بیشتر شده است گفت: برخلاف اینکه در شبانه روز منتهی به دوشنبه 4 بهمن ماه هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان نداشته ایم اما  افزایش چشمگیر تعداد موارد شناسایی شده جدید کرونا زنگ خطر موج بعدی همه گیری و هشدار جدی برای سلامت جامعه، بخصوص افراد واکسینه نشده را بصدا در آورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  افزود: درهفته منتهی به شنبه 2 بهمن هم 349 مورد جدید کرونا شناسایی شد که در مقایسه با هفته قبل از آن 199 نفر بیشتر بود و تقریبا 2 برابر بیشتر شده است.

هاشمی شهری ادامه داد: متاسفانه علاوه بر کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان، شاهد بی رغبتی مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم.

به گفته دکتر هاشمی شهری شواهد علمی حاکی از این واقعیت است که تزریق هر 3 دز واکسن کرونا، صرفنظر از نوع آن می تواند تا 80 درصد از میزان بستری موارد مبتلا به کرونا و از جمله مبتلایان به سوش اومیکرون کم کند.

وی با بیان اینکه افراد با نتیجه مثبت کرونا از نظر ابتلا به واریانت امیکرون نیز مورد غربالگری قرار می گیرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان

افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان