مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-25پزشكي

خیز امیکرون در سایه عادی انگاری


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به عادی انگاری مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پوشش پایین واکسیناسیون کووید -19، - نگرانی از خیز سویه جدید امیکرون وجود دارد.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر شاهد افزایش امیکرون در دنیا و کشور هستیم.

تاکنون بیش از 2 هزار مورد ابتلاء به امیکرون در کشور شناسایی شده است و پیش بینی می شود امیکرون بسرعت جایگزین سویه دلتا گردد.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 50 درصد موارد مثبت، سویه امیکرون هستند، افزود:تاکنون در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 96 مورد ابتلاء به امیکرون شناسایی شده است که می تواند شیوع انفجاری بیماری را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش موارد امیکرون در کشور و گزارش موارد فوت ناشی از امیکرون، نیاز است هم استانی های عزیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال مصوب شد و پس از ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز می شود.

دکتر طباطبایی راهکار اساسی مقابله با کرونا را افزایش پوشش واکسیناسیون کووید-19 و رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز امیکرون در سایه عادی انگاری

خیز امیکرون در سایه عادی انگاری