مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:522022-01-25پزشكي

با ساده انگاری مردم، پیک ششم کرونا سهمگین خواهد بود


نائب رییس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی گفت: مردم دچار ساده انگاری شده و نسبت به خطرات ابتلا به اومیکرون بی توجهی می کنند.

ادامه این روند باعث می شود پیک ششم سهمگین باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر مسعود زحمتکش نائب رییس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی با اشاره به افزایش قابل توجه بیماران در بخش سرپایی و بستری با علائم ابتلا به اومیکرون گفت: معمولا آزمایشات مرتبط با ابتلا به کرونا 3 تا 4 روز پس از بروز علائم اولیه مثبت می شود و این در حالی است که در 4 روز نخست ابتلا به کرونا از نوع اومیکرون بیشترین واگیری اتفاق می افتد.

از این رو هر نوع علامت شامل گرفتگی صدا، گلودرد، عطسه و آبریزش بینی، بدن درد و حتی اختلال بویایی و چشایی را باید به حساب کرونا گذاشت و نسبت به قرنطینه اقدام کرد.

وی افزود: عمده بیمارانی که بد حال می شوند، دوز سوم واکسن را دریافت نکردند؛ در حالی که دوز سوم به طور چشمگیری از احتمال ابتلا و همچنین شدت بیماری در فرد می کاهد.

زحمتکش خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری 5 تا 8 برابری اومیکرون نسبت به دلتا کرونا و 40 برابری نسبت به کرونای اولیه باید اعتراف کرد که اومیکرون سویه خطرناکی است که نباید آن را دست کم گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با ساده انگاری مردم، پیک ششم کرونا سهمگین خواهد بود

با ساده انگاری مردم، پیک ششم کرونا سهمگین خواهد بود