مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-24دانش

حذف زاینده رود موجب تشدید فرونشست زمین شد


مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین ‎شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: متأسفانه چشم انداز و آینده مثبتی از فرونشست زمین در اصفهان نمی بینیم و حذف جریان زاینده رود موجب تشدید این پدیده شده است.

- رضا شهبازی، امروز (دوشنبه،4 بهمن ماه) در نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها که از سوی کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز مسئله ای که با آن مواجه هستیم موضوع جدیدی نیست، البته روش ها و سازوکارهای مقابله با فروچاله ها، نشست ها و .

با فرونشست یکی نیست.

وی تصریح کرد: یکی از پیامدهای اصلی فرونشست زمین، سوءمدیریت منابع آب و کاهش منابع آب های زیرزمینی است و اتفاقی که در زیر زمین می افتد، سال ها طول می کشد که بر روی زمین نمایان شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به اینکه مطالعات فرونشست زمین در تمام دشت های استان اصفهان انجام شده وامروز از این پدیده تحت عنوان سرطان زمین نام می بریم، افزود: از سوی دیگر به دلیل برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و عدم جبران این آب ها، به این پدیده مرگ آبخوان می گوییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف زاینده رود موجب تشدید فرونشست زمین شد

حذف زاینده رود موجب تشدید فرونشست زمین شد