مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 11:022022-01-24پزشكي

تاثیر دُز چهارم واکسن در پیشگیری از نوع شدید کووید در افراد مسن


دُز چهارم این واکسن، سطح آنتی بادی را نسبت به دُز سوم به میزان بیشتری افزایش می دهد اما به مقداری نیست که بتواند بدن را به طور کامل در برابر سویه بسیار مسریِ اُمیکرون حفظ کند.

- دُز چهارم این واکسن، سطح آنتی بادی را نسبت به دُز سوم به میزان بیشتری افزایش می دهد اما به مقداری نیست که بتواند بدن را به طور کامل در برابر سویه بسیار مسریِ اُمیکرون حفظ کند.

رویترز در گزارشی مبتنی بر تازه ترین یافته های پزشکی منتشر کرد: تزریق دُز چهارم واکسن کووید-19 به افراد بالای 60 سال می تواند مقاومت آنها را در برابر نوع شدید این بیماری افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گزارش ها حاکی از آن است که تزریق دُز چهارم واکسن کووید-19 به افراد بالای 60 سال آنها را سه برابر بیش از افرادی که سه دُز واکسن دریافت کرده اند در برابر نوع شدید بیماری مقاوم کند.

همچنین تزریق دُز چهارم یا یادآور دوم افراد بالای 60 سال را نسبت به افرادی که سه دُز واکسن دریافت کرده اند تا دو برابر از آلوده شدن به کروناویروس مصون نگه می دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج اولیه مطالعات نشان می دهد: دُز چهارم این واکسن، سطح آنتی بادی را نسبت به دُز سوم به میزان بیشتری افزایش می دهد اما به مقداری نیست که بتواند بدن را به طور کامل در برابر سویه بسیار مسریِ اُمیکرون حفظ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر دُز چهارم واکسن در پیشگیری از نوع شدید کووید در افراد مسن

تاثیر دُز چهارم واکسن در پیشگیری از نوع شدید کووید در افراد مسن