مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:222022-01-24دانش

ربات خزنده با قابلیت پیکربندی مجدد توسط محققان دانشگاه امیرکبیر طراحی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، فرید رشیدی دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ربات خزنده گفت: در میان انواع مکانیزم های حرکتی، - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی ربات خزنده ای شدند که محدودیت های سایر ربات های خزنده را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، فرید رشیدی دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ربات خزنده گفت: در میان انواع مکانیزم های حرکتی، این ربات خزنده از راندمان عملکرد بسیار بالایی برخوردار هست و در زمینه های تحقیق، عملیات نجات، صنایع دفاعی، بازرسی لوله و.

مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از محدودیت های ربات های خزنده این است که نمی توانند پیکره خارجی خود را تغییر دهند، ولی انواع دیگری از ربات ها هستند که قابلیت های منحصر به فردی از جمله توان و تعادل بالا، تعداد کم عملگر ها و عبور از موانع مرتفع را دارند.

این محقق اضافه کرد: این ربات ترکیبی از ربات های سری و مینی مالیستی است که محدودیت سایر ربات های خزنده را ندارد.

وی با بین اینکه در همین راستا موفق شدیم رباتی طراحی کنیم که چنین محدودیتی نداشته باشد، گفت: این ربات دارای یک سیستم شاسی انعطاف پذیر است که دو موتور قدرتمند بر روی آن برای پیشروی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات خزنده با قابلیت پیکربندی مجدد توسط محققان دانشگاه امیرکبیر طراحی شد

ربات خزنده با قابلیت پیکربندی مجدد توسط محققان دانشگاه امیرکبیر طراحی شد