مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 07:572022-01-24بين الملل

توافق نهایی یا موقت!


وقتی مذاکرات در مسیر درست در جریان است و پیشرفت های نسبتا خوبی نیز در تکمیل متون مذاکراتی به دست آمده، چرا طرف های اروپایی و آمریکا بر لزوم توافق موقت اصرار می کنند؟ در حالی که اگر در مورد موضوعات اختلافی تصمیمات لازم و درست گرفته شود، - می توان به توافق نهایی دست یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز یکشنبه در توییتی با اشاره به دیدار روسای هیات های ایران، تروییکای اروپا، روسیه و چین نوشت: ما به اتفاق هم، به بررسی یکی از مهم ترین و پیچیده ترین مسائل در دستور کار مذاکرات وین پرداختیم.

اولیانوف بدون اشاره به اینکه موضوع مهم و پیچیده مورد نظر چه بوده است، تصریح کرد که پیشرفت هایی حاصل کردیم.

در حالی که روسیه یکی از اعضای برجام بر پیشرفت در مذاکرات تاکید دارد، کشورهای اروپایی و آمریکا هم چنان بر موضوع تعیین ضرب الاجل و محدود بودن زمان مذاکرات یا در سناریویی دیگر توافق موقت اصرار دارند و این موضوع خود را به شکل های مختلف هر چند روز یک بار تکرار می کنند.

هیات مذاکره کننده ایران از ابتدای از سرگیری مذاکرات تاکید کرده است که مذاکرات باید روندی معقول و منطقی داشته باشد و مذاکره تحت فشار به هر شکلی مردود است و نتیجه عکس خواهد داشت و بر این موضع خود تا کنون پافشاری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نهایی یا موقت!

توافق نهایی یا موقت!