مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 04:022022-01-24اقتصادي

کودهای یارانه ای در زنجان دچار پٌرمصرفی نیست/مصرف کمتر از میزان توصیه کود


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان گفت: میزان مصرف کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه طی سال های اخیر به استناد آمار و اطلاعات مستند، -  عبدالحسین ادیبان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: میزان مصرف کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه طی سال های اخیر به استناد آمار و اطلاعات مستند، هیچگاه دچار پٌر مصرفی نبوده و مقادیر مصرف شده همواره کمتر از میزان توصیه شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: همه ساله در ابتدای سال، مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیاز انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام و سازمان مذکور نیز کودهای مورد نیاز و مقادیر آنها را در همین چارچوب به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ می کند.

وی میزان نیاز استان به کود های ازته، فسفاته و پتاسه را طبق ابلاغ سازمان 54 هزار و 637  تن در سال اعلام کرد و گفت: وضعیت استان در این زمینه مطلوب است.

ادیبان افزود: برخلاف مصرف پایین کود های فسفاته و پتاسه در کشور در سال های گذشته، با 5 برابر شدن قیمت کودهای مذکور از ابتدای سال 1399 به علت تغییر نرخ ارز تخصیصی از رسمی به نیمایی، میزان مصرف این دو نوع کود مجدداً کاهش یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودهای یارانه ای در زنجان دچار پٌرمصرفی نیست/مصرف کمتر از میزان توصیه کود

کودهای یارانه ای در زنجان دچار پٌرمصرفی نیست/مصرف کمتر از میزان توصیه کود