مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 00:122022-01-23اقتصادي

نگران نباشید قیمت آثار تناولی در خارج خیلی بیش از این هاست!


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - پرویز براتی، نویسنده و روزنامه نگار حمله به بازار هنر ایران که می توان حراج تهران را مهم ترین نهاد آن در عرصه ملی دانست، تجسم روح و آرزوهای دور و دراز و فروخفته و سرکوب شده یک اقتصاد غیرشفاف است که در فانتزی متروپولیس شرقی تجسّد می یابد.

حراج تهران به تعبیر دوستی گرانقدر، رفتاری است مبتنی بر اقتصادِ سرمایه داری در نظام اقتصادی ای که از قوانین نظام سرمایه داری پیروی نمی کند.

چنین اقتصاد غیرشفافی با کاربرد الفاظی پوپولیستی آن هم از زبان منتقدی که داعیه دار نگاه متفاوت به حوزه تصویر و تصوّر است، رَه به جایی نمی برد.

بیان گزاره هایی شبیه به اینکه در مملکتی که خط فقر زیر ده میلیون تومان و معیشت افراد با دشواری همراه است، در سالن کوچک حراج تهران نباید 150 میلیارد تومان پول جابجا شود قایقرانی در برهوت است.

این اظهار نظر از سوی منتقدی بیان شده که خود را فرم گرا می داند و سردبیر مجله ای به نام فرم و نقد نیز هست.

این منتقد با این گزاره ها بر آن است تا وضعیتی تیره و دیستوپیایی را در واقعیت این روزهای ایران صورت بندی کند؛ هر چند در واقعیت امر به روح نقد خیانت می کند.

صرف نظر از چیستیِ رابطه علّی و معلولیِ آن خط فقر و این 150 میلیارد تومان، به نظر می رسد جریانی که فراستی نماینده آن است در واقعیت امر، سمپتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران نباشید قیمت آثار تناولی در خارج خیلی بیش از این هاست!

نگران نباشید قیمت آثار تناولی در خارج خیلی بیش از این هاست!