مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 23:122022-01-23اقتصادي

خروج پول از بازار سهام ادامه دارد؟


بازار سرمایه در یک ماه گذشته شاهد خروج پول بوده است، اما در همین وضعیت نیز عوامل موثر فراوانی وجود دارد تا بازار رشد کند.

- بورس در دی ماه نیز روند نزولی به خود گرفت و بازار سرمایه 18 ماه قرمز رنگ را پشت سر گذاشت، در این راستا سهامداران ناامید از تغییر روند بورس در حال ترک این بازار و ورود به بازارهای موازی هستند تا اندکی از سرمایه از دست رفته خود را بازگردانند.

دولت سیزدهم هنوز زمان نیاز دارد تا بازار سرمایه را به ساحل آرامش برساند واین بازار در دی ماه سال جاری با افت بیش از 75 هزار واحدی مواجه شد، بازدهی منفی 5 درصدی بورس در دی ماه با همه افت و خیزهای موجود موجب شدت گرفتن خروج پول از بورس شده است.

افت معاملات خرد در بازار سرمایه نیز نشان می دهد سهامداران حقیقی علاقه ای به انجام معامله تا مشخص شدن وضعیت بازار ندارند.

* نوسان گیری شرکت های حقوقی البته بررسی نحوه ورود و خروج شرکت های حقوقی به بازار سرمایه نشان می دهد، این شرکت ها به نوسان گیری روی آوده و دامنه حد سود و ضرر خود را نیز محدود کرده اند و در یک ماه گذشته شاهد آن بوده ایم که گاه حتی با سودهای 2 الی 3 درصدی از سهم ها خارج می شوند.

از دیگر سو، میزان ارزش ریالی معاملات نسبت به شاخص بازار و ارزش ریالی بازار نسبتا پایین است و میانگین 2500 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در یک ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج پول از بازار سهام ادامه دارد؟

خروج پول از بازار سهام ادامه دارد؟