مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 22:072022-01-23سياسي

بازار اطراف حرم مطهر رضوی باید تجلی گاه اخلاق و سیره رضوی باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای جلسه درس مکاسب المحرمه، جایگاه بازار در فرهنگ اسلامی را بسیار رفیع دانست و اظهار کرد: بازار به سبب رفع نیازهای امت اسلام از ارزش و قداست ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردار است و رعایت انصاف، سعه صدر، بپرهیز از دروغ، ستم و اجحاف در حق مشتریان از ویژ گی های بازاریان مسلمان است.

وی افزود: بازار اطراف حرم مطهر رضوی باید تجلی گاه فرهنگ، اخلاق و سیره رضوی باشد که یکی از مصادیق آن در کنار رعایت انصاف، ادای نماز اول وقت است.

یکی از مؤثرترین روش ها برای تحقق بازار اسلامی، انس بازاریان به فریضه نماز اول وقت است.

اگر بازاریان اطراف حرم مطهر هنگام اذان برای دقایقی مغازه‎های خود را تعطیل کنند و به استقبال نماز جماعت بروند، علاوه بر برکاتی که در زندگی و کسب وکار آن ها خواهد داشت، موجب اثرگذاری فرهنگی در کل کشور خواهند شد.

تولیت آستان قدس رضوی معنویت، ارزش و ثواب تعطیلی بازار در هنگام نماز را غیرقابل توصیف برشمرد و گفت: کسبه اطراف حرم مطهر عموماً انسان هایی مؤمن و همگی ارادتمند به حضرت رضا(ع) و نماز خوان هستند، اما چه بهتر است که به احترام امام رضا(ع) این نماز را اول وقت و به جماعت اقامه کنند تا پدیده ای زیبا و اثرگذار در جوار حضرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار اطراف حرم مطهر رضوی باید تجلی گاه اخلاق و سیره رضوی باشد

بازار اطراف حرم مطهر رضوی باید تجلی گاه اخلاق و سیره رضوی باشد