مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 19:222022-01-23پزشكي

جمعیت ایران رو به سالمندی/ کمتر از یک دهه فرصت باقی است


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه 20 سال آینده کشور رو به سالمندی پیش می رود، گفت: برای جبران پیشگیری کمتر از یک دهه فرصت باقی است.

- ، کمال حیدری غروب یکشنبه در ششمین نشست کشوری جمعیت و وظایف وزارت بهداشت در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به میزبانی سالن اجتماعات زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان ضمن بیان اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی و زادآوری کمتر زوج های جوان پیش می رود، ابراز داشت: اگر با همین رویه گام برداریم قطعاً در 20 سال آینده دچار جمعیت سالخورده خواهیم بود.

وی بابیان اینکه می بایست بافرهنگ سازی و اقناع عمومی در راستای افزایش زادآوری برنامه ریزی مناسب داشت، افزود: هم اکنون حد جانشینی جمعیت کشور در وضعیت بحرانی قرارگرفته و استان هایی نظیر سمنان با این موضوع مواجه هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه گیلان، مازندران و سمنان در زمره استان های درگیر این موضوع هستند، ابراز داشت: نباید فراموش کرد که برای جبران جمعیت سالخورده کمتر از یک دهه فرصت باقی است و باید تدبیر مناسب اندیشیده شود.

حیدری بابیان اینکه وجود جمعیت سالخورده باعث می شود تا هویت استان ها با چالش مواجه باشد، تصریح کرد: نبود جوانی که جایگزین سالمند شود موضوع بحث برانگیز است که می طلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت ایران رو به سالمندی/ کمتر از یک دهه فرصت باقی است

جمعیت ایران رو به سالمندی/ کمتر از یک دهه فرصت باقی است