مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 19:122022-01-23سياسي

کاش مادرش زنده بود!/حقی که بیشتر از این هاست


مردی خدمت رسول خدا(ص) رسید و گفت: ای رسول خدا، من هیچ کار زشتی نمانده که انجام نداده باشم، آیا می توانم توبه کنم؟ رسول خدا(ص) فرمود: آیا هیچ یک از پدر و مادرت زنده هستند؟ گفت: - گروه زندگی: بارها شنیده ایم که بهشت زیر پای مادران است اما چرا؟ چرا خداوند نقش و جایگاه مادر را اینقدر برتر می داند که بهشت و بهترین نعمت خود را جایگاه قدوم او معرفی می کند.

ائمه علیها السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله احادیث و روایات زیادی در رابطه با نقش  مادر، احترام و آثار خدمت به او دارند که متاسفانه کمتر کسی از ما این احادیث را مطالعه کرده است.

در ادامه بخشی از این احادیث خواندنی و جالب را آورده ایم.

اجل ات فرا رسیده بود اما.

حنان بن سدیر می گوید: در حضور امام صادق(ع) بودیم که میسر هم در میان ما بود، از رابطه خویشاوندی سخن به میان آمد، امام صادق(ع) فرمود:ای میسر چند بار اجل و مرگ تو فرا رسیده و هر بار خداوند آن را به خاطر صله رحم با خویشاوندانت تاخیر انداخته است، اگر می خواهی خداوند عمر تو را زیاد کند به پدر و مادرت نیکی کن.

بحار الانوار زبانی که به اشهد باز نمی شود ! امام صادق(ع) فرمود: هنگام مرگ جوانی، پیامبر اکرم(ص) کنار بستر او حضور یافتند و به جوان فرمودند: بگو لا اله الا الله، اما جوان زبانش بند آمد، چندبار تکرار کرد ولی زبان او بند شد، پیامبر(ص)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاش مادرش زنده بود!/حقی که بیشتر از این هاست

کاش مادرش زنده بود!/حقی که بیشتر از این هاست