مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 16:422022-01-23پزشكي

بیماری کودکان روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است/ارائه آمار ضد ونقیض


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: بیماری گوارشی در روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل قرار گرفته و حال عمومی تمامی مبتلایان بعد از اقدامات درمانی مساعد است.

- با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع این بیماری تمام امکانات این اداره بسیج شد تا ضمن درمان مبتلایان علت بیماری را نیز جستجو کند؛ اظهار داشت: در مرحله اول چون احتمال آلودگی آب وجود داشت، آزمایش های مربوطه از آب روستا انجام گرفت و مشخص شد که در آن زمان آب روستا هیچ آلودگی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: همزمان تیمی متشکل از کارشناسان مربوطه اقدامات کنترلی همانند شست وشوی مخزن ذخیره آب روستا، ضدعفونی مخزن آب، کلرزنی آب، کنترل میزان کلر باقی مانده، آموزش به مردم و تشدید مراقبت ها در روستای دهنه انجام شد.

بهرامی افزود: در همین حال ابتدا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و سپس اقدامات درمانی، مدیریتی و اجرایی برای جلوگیری از گسترش بیماری را در اولویت کار شبکه قرار دادیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم ضمن اشاره به جلسات متعدد با کارشناسان بهداشت و متخصص اطفال بیمارستان شهدای طارم، گفت: یافته های اولیه پزشکی نشان می دهد علت بیماری این کودکان نوعی ویروس است که احتمال دارد از خانواده روتاویروس ها باشد که بیشتر در فصول سرد سال عامل بیماری کودکان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری کودکان روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است/ارائه آمار ضد ونقیض

بیماری کودکان روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است/ارائه آمار ضد ونقیض