مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 16:072022-01-23دانش

طرح های تحقیقاتی علوم انسانی صاحب TRL شدند/ارسال طرح به وزارت علوم


مدیر نوآوری و کاربردی سازی پژوهش های علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از تدوین طرحی برای سطح بندی تحقیقات حوزه علوم انسانی خبر داد.

- مدیر نوآوری و کاربردی سازی پژوهش های علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از تدوین طرحی برای سطح بندی تحقیقات حوزه علوم انسانی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر الهام ابراهیمی امروز در وبینار تجارب و الگوهای موفق دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در توسعه همکاری با جامعه و صنعت ، یکی از شاخص های ارزیابی طرح های فناورانه را TRL یا سطح فناوری دانست و افزود: این شاخص بیشتر برای طرح های فناورانه کاربرد دارد، ولی مصداقی برای دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی ندارد و این در حالی است که جامعه به دستاوردهای تحقیقاتی حوزه علوم انسانی نیازمند است.

وی نمونه نیازمندی های جامعه به مطالعات علوم انسانی را در حوزه های سالمندی، تاب آوری، انتخابات، مسؤولیت اجتماعی، سیاستگذاری، آینده پژوهی، فلسفه و هنر و مدیریت و تدوین استراتژی دانست و اظهار کرد: بر این اساس ما در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اقدام به مطالعاتی برای تعریف شاخص هایی جهت ارزیابی طرح های تحقیقاتی حوزه علوم انسانی کردیم و در این راستا مفهوم کاربردی را جایگزین مفهوم تجاری سازی کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های تحقیقاتی علوم انسانی صاحب TRL شدند/ارسال طرح به وزارت علوم

طرح های تحقیقاتی علوم انسانی صاحب TRL شدند/ارسال طرح به وزارت علوم