مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:172022-01-23دانش

شواهد حضور نئاندرتال ها و چشم اندازهای پارینه سنگی در گرمسار


از این محوطه ها که هرکدام ابعاد چند کیلومتری دارند، تعداد قابل توجهی دست ساخته های سنگی کشف شد که تنها بخشی از آن ها به منظور مطالعات آزمایشگاهی، - از این محوطه ها که هرکدام ابعاد چند کیلومتری دارند، تعداد قابل توجهی دست ساخته های سنگی کشف شد که تنها بخشی از آن ها به منظور مطالعات آزمایشگاهی، نمونه برداری شدند.

در نتیجه انجام بررسی روشمندِ باستان شناختی در منطقه ایوانکی در غرب استان سمنان، چشم اندازهای وسیعی از دوران پارینه سنگی و تعداد قابل توجهی دست ساخته های سنگی کشف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سیدمیلاد هاشمی (عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه تربیت مدرس) گفت: این بررسی در منطقه ای به وسعت حدود 890 کیلومتر مربع با اهدافی چون مشخص کردن الگوهای پراکنش محوطه های پارینه سنگیِ احتمالی و بررسی سنن ابزارسازیِ کهن در منطقه غرب استان سمنان در شمال دشت کویر مرکزی انجام گرفت.

سرپرست هیأت باستان شناسی افزود: در این پروژه محوطه هایی از غرب و جنوب غرب در چنداب، سنگاب، حسین آباد کورس، شورقاضی و یوسف آباد تا شرق و شمال شرق در نزدیکی شهر جدید ایوانکیِ و جنوب روستای بولان و کُرَک یافت شد.

این باستان شناس اظهار کرد: از این محوطه ها که هرکدام ابعاد چند کیلومتری دارند، تعداد قابل توجهی دست ساخته های سنگی کشف شد که تنها بخشی از آن ها به من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شواهد حضور نئاندرتال ها و چشم اندازهای پارینه سنگی در گرمسار

شواهد حضور نئاندرتال ها و چشم اندازهای پارینه سنگی در گرمسار