مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-23سياسي

تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان تکلیف قانونی است


رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: براساس قانون آیین دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده های متهمان دعاوی کیفری باید پرونده شخصیت برای متهم تشکیل شود که البته مستلزم هزینه های گزاف است.

- ، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح یکشنبه در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهارکرد: یکی از مشکلات در حوزه قضایی در خراسان جنوبی به تبع کشور در شرایط فعلی تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان است که در این زمینه تکلیف قانونی نیز داریم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده های متهمان دعاوی کیفری به ویژه در جرایم دارای مجازات سنگین باید پرونده شخصیت برای متهم تشکیل شود تا شرایط روحی و روانی متهم در هنگام وقوع جرم مورد رسیدگی قرار گیرد.

حمیدی با بیان اینکه تشکیل پرونده شخصیت نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد که مستلزم هزینه های گزافی بوده که از عهده پزشکی قانونی و … نیز خارج است، ادامه داد: در این جلسه هماهنگی هایی صورت می گیرد تا از ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی برای این امر استفاده کنیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: در اسلام جایگاه ویژه ای برای زنان وجود دارد و عملکرد و منش رسول الله (س) و احترامی که برای حضرت فاطمه (س) قائل بودند، دلیل صحت سخن ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان تکلیف قانونی است

تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان تکلیف قانونی است