مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 02:372022-01-22بين الملل

کارشناس روس:مسکو ایران را فراتر از شریک، بلکه متحد خود می داند


یک کارشناس روس سفر رییس جمهور روسیه به مسکو را نشانه ائتلاف قوی دو کشور دانست و گفت روسیه ایران را فراتر از شریک و به شکلی نادر متحد خود برمی شمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آندره اونتیکوف کارشناس روس سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به مسکو را نشان دهنده روابط مستحکم و اتحاد قوی دو کشور دانست.

اونتیکوف در گفت وگو با خبرگزاری فارس سفر رییسی به روسیه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این سفر به گفت و گو با همتای روس خود محدود نشد، بلکه سخنرانی وی در دومای روسیه را نیز شامل شد که این اتفاقی نادر و بلکه بسیار استثنایی بود.

وی تاکید کرد: مقامات روسیه ایران را متحد می دانند که این هم در نوع خود نادر است ،چرا که روسیه کشورهای دوست را شریک می نامد  و صحبت از متحد، نشان دهنده هویت روابط مسکو و تهران است.

کارشناس روس گفت: دو کشور در بسیاری از موضوعات به توافق رسیدند و همکاری های دوجانبه مستمری وجود دارد که این امر در حجم وسیع مبادلات تجاری بین دو کشور منعکس شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده های منطقه ای و بین المللی مانند سوریه شاهد همکاری دو کشور بودیم به طوری که دمشق، تهران و مسکو با پشتیبانی از یکدیگر موفق به مقابله با گروه های تروریستی در سوریه شدند و بدین طریق این کشور حاکمیت خود را حفظ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس روس:مسکو ایران را فراتر از شریک، بلکه متحد خود می داند

کارشناس روس:مسکو ایران را فراتر از شریک، بلکه متحد خود می داند