مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 20:222022-01-22اقتصادي

راه اندازی 400 مرکز آموزش جوارکارگاهی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان،داوود ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور عصر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش جوارکارگاهی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت: اگر آمار بیکاری در کشور بالاست، بنده معتقدم نظام آموزشی دانشگاه ها معیوب است و دانشجویان حتی رشته های مهندسی هم مهارت لازم را ندارند.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد کارآموزان ما فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که این عیب است، دانشگاه ها هزینه و وقت فرزندان ما را می گیرند و فقط به مباحث تئوری می پردازند.

 ناصری امید با اشاره به اینکه دیدگاهی که نسبت به راه اندازی مرکز جوارکارگاهی در این منطقه وجود داشته جای تقدیر دارد و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: سازمان فنی وحرفه ای به عنوان متولی آموزش های غیررسمی چندین وظیفه دارد که یکی از آن ارتقاء مهارت شاغلین است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به آموزش های فنی وحرفه ای بها می دهند اما کمترین توجه به بحث سازمان آموزش فنی وحرفه ای از سوی دولت ها می شود، اضافه کرد: با وجود 700 مرکز در کل کشور و 4800 کارگاه هزینه زیادی باید صرف شود، همچنین 11 هزار آموزشگاه بخش خصوصی در کنار مجموعه فنی وحرفه ای برابر تعهدات مراکز دولتی ارائه خدمت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 400 مرکز آموزش جوارکارگاهی در کشور

راه اندازی 400 مرکز آموزش جوارکارگاهی در کشور