مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 17:472022-01-22اقتصادي

بهینه سازی عملکرد اقلیمی ساختمان های اداری با ریزساختارهای زنده


پژوهشگران گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس طی تحقیقی درخصوص استفاده از نماهای زنده در معماری، بهینه سازی چند هدفه عملکرد اقلیمی ساختمان های اداری با ریزساختارهای زنده را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر استفاده از سیستم کشت میکرو جلبک ها و تلفیق آن با ساختمان، در راستای کاهش مصرف انرژی به عنوان نسل سوم سوخت زیستی همراه با تولید اکسیژن، جذب دی اکسید کربن و نیز تصفیه فاضلاب های شهری و ساختمان، بازتاب وسیعی در تحول رویکردهای معماری کارآمد به لحاظ انرژی داشته است.

نمای ساختمان های تلفیق شده با بیورکتورهای میکروجلبکی همزمان به کشت میکروجلبک ها برای تامین مواد غذایی انسان و دام، تصفیه هوای ساختمان و شهر به طور توامان و تولید توده زیستی برای تولید سوخت ساختمان و کاهش آلودگی های منابع آن می پردازد.

علاوه بر موارد فوق، نمای بیورکتور، با رشد بیشتر میکروجلبک ها سایه اندازی انطباق پذیری را نیز برای ساختمان به همراه می آورد.

بر اساس این گزارش، دکتر مریم طلایی، دانش آموخته دکتری تخصصی معماری، پژوهشی در قالب رساله خود با عنوان نماهای زنده در معماری سرآمد: بهینه سازی چند هدفه عملکرد اقلیمی ساختمان های اداری با ریزساختارهای زنده انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه سازی عملکرد اقلیمی ساختمان های اداری با ریزساختارهای زنده

بهینه سازی عملکرد اقلیمی ساختمان های اداری با ریزساختارهای زنده