مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 15:072022-01-22اجتماعي

توصیه های کشاورزی برای زمستان کویر


کارشناسان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در پی اخطاریه هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما به کشاورزان و بهره برداران این بخش هشدار دادند و توصیه هایی را اعلام کردند.

- کارشناسان جهادکشاورزی خراسان جنوبی درپی اخطاریه هواشناسی مبنی توصیه های جهادکشاورزی به کشاورزان در خصوص کاهش دما بر کاهش محسوس دمای هوا، به کشاورزان و بهره برداران این بخش هشدار داد و توصیه هایی اعلام کرد.

مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مطابق پیش بینی های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا در سطح استان و وقوع یخبندان شبانه در هفته جاری، لازم است تا کشاورزان، دامدارن، عشایر و گلخانه داران استان با توجه به هشدارها تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی به دام و محصولاتشان انجام دهند.

وی افزود: جمع آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان های سرپوشیده، تهیه سوخت مورد نیاز و کنترل سیستم های گرمایشی برای سالن های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی در مزارع و باغ ها از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

به گفته وی آبیاری سنگین باغ ها و مزارع در دوره سرما ، آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری های باغی در حاشیه باغ ها و مزارع، برنامه ریزی تسریع در عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های کشاورزی برای زمستان کویر

توصیه های کشاورزی برای زمستان کویر