مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:172022-01-22دانش

توسعه انرژی های سبز برای ساخت ابرخازن های جدید در دانشگاه امیرکبیر


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند مواد فعال الکترودی جدید با ویژگی های عملکردی مناسب نسبت به باطری ها و خازن ها در تولید ابرخازن ها استفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هادی حیدری مجری طرح سنتز سامانه های هیبریدی بر پایه نانو صفحات دی سولفید مولیبدن و بررسی کاربرد ابرخازنی آنها گفت: استفاده از سوخت های فسیلی در دنیا به علت کمبود منابع، افزایش دمای کره زمین و آلودگی های کربنی محدود شده است بنابراین توسعه انرژی های سبز و همچنین طراحی تجهیزات ذخیره ساز انرژی با استفاده از این تکنیک به صورت مستمر در حال افزایش است.

وی افزود: تجهیزات ذخیره انرژی مثل باطری های قابل شارژ و ابرخازن ها در وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال های اخیر خازن های الکتروشیمیایی (EC) یا به عبارتی ابر خازن ها به دلیل دارا بودن قابلیت هایی مثل سرعت شارژ/دشارژ بالا، توان مخصوص بالا و پایداری چرخه ای طولانی جهت استفاده در وسایل با کارکرد انرژی های جدید مثل وسایل نقلیه هیبریدی و .

در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

حیدری خاطر نشان کرد: این پروژه را به پیدا کردن مواد الکترودی جدید در ابرخازن ها با ویژگی های متمایز و عالی اختصاص دادیم و از سامانه های هیبریدی بر پایه نانو صفحات دی سولفید مولیبدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه انرژی های سبز برای ساخت ابرخازن های جدید در دانشگاه امیرکبیر

توسعه انرژی های سبز برای ساخت ابرخازن های جدید در دانشگاه امیرکبیر