مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:272022-01-22بين الملل

آمریکا می خواهد افراد سفارتش در اوکراین را خارج کند


رسانه های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن در صدد خارج کردن پرسنل سفارت این کشور به همراه خانواده های آنها از خاک اوکراین است.

- ، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع گزارش داد که سفارت آمریکا در کی یف پایتخت اوکراین از وزارت خارجه ایالات متحده خواسته است تا به همه افراد و پرسنل غیر ضروری و خانواده های آنها در این سفارت اجازه خروج دهد و گفته می شود که احتمالا خروج این افراد از هفته آینده آغاز خواهد شد.

طبق گزارش سی ان ان به نقل از منبعی آگاه و نزدیک به دولت اوکراین، ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین این موضوع را با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در میان گذاشته و به او گفته است که این اقدام واکنشی بیش از حد معمول خواهد بود.

پیشتر نیز بلومبرگ گزارش داده بود که ایالات متحده در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای خانواده دیپلمات های آمریکایی در اوکراین را در بحبوحه تنش ها خارج نماید یا خیر.

مسئله خروج پرسنل سفارت آمریکا در کی یف در حالی مطرح می شود که تنش ها بین واشنگتن و مسکو بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا دراین باره گفت: هرگونه ورود روسیه به خاک اوکراین با واکنش سریع و یکپارچه واشنگتن و متحدانش روبرو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا می خواهد افراد سفارتش در اوکراین را خارج کند

آمریکا می خواهد افراد سفارتش در اوکراین را خارج کند