مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:022022-01-22بين الملل

«لیز تراس» برای چین و روسیه خط و نشان کشید


وزیر خارجه انگلیس در تلاش برای ایجاد اختلاف در میان کشورهای منطقه ایندوپاسیفیک، آنها را به اتحاد در مقابل روسیه و به ویژه چین فراخواند.

- به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس خطاب به سران روسیه و چین مدعی شد که متحدان لندن در دفاع از دموکراسی در برابر دیکتاتوری یکپارچه هستند.

تراس که در همراهی با بن والاس وزیر دفاع انگلیس به استرالیا رفته است، از متحدان لندن به عنوان دنیای آزاد نام برد و مدعی شد که آنها باید پاسخگوی تهدیدهای جهانی باشند و پیوندهایشان را با دموکراسی های مستقر در عرصه راهبردی ایندوپاسیفیک محکمتر کنند تا به این ترتیب، توان مقابله با نیروهای مهاجمی را داشته باشند که مقاصد خود را از راه ایجاد وابستگی های اقتصادی تأمین می کنند.

وزرای خارجه و دفاع انگلیس که با هدف انجام مشورت های سالانه به استرالیا رفته اند، درباره قرارداد آکوس که در مشارکت با آمریکا به تحویل زیردریایی های هسته ای به دولت کانبرا منجر می شود هم صحبت کرده اند.

این درحالی است که طرفین به رغم رد ادعاها مبنی بر تدارک ساخت پایگاه نظامی انگلیس در استرالیا، از سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت هایی در منطقه با هدف مقابله با نفوذ چین خبر دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لیز تراس» برای چین و روسیه خط و نشان کشید

«لیز تراس» برای چین و روسیه خط و نشان کشید