مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:122022-01-22اقتصادي

رییس پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می کند


در برنامه ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم.

- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر کارت خودروها خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت وگو با ایسنا، درباره تأخیر در چاپ کارت خودروها اظهارکرد: کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ ها ترخیض شد و روزانه حدود 100 هزار کارت تامین می شود.

وی ادامه داد: البته ما در برنامه ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم.

برای خواندن این بارکدها نیز دست افزارهای پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می توانند تمام اطلاعات اعم از وی آی ان، شماره شاسی، موتور و .

را استخراج کنند.

رییس پلیس راهور کشور درباره اینکه آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج بر روی کارت نخواهد شد، گفت: این بارکد تنها با دست افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می شود، از این رو مشکلی از این بابت وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می کند

رییس پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می کند