مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 07:522022-01-22پزشكي

جایگاه پزشک خانواده در نظام سلامت کجاست؟


متخصص پزشکی خانواده در دو حیطه بهداشت و درمان بالاترین خدمات کیفی را ارائه می دهد.

در حیطه بهداشتی روی جمعیت سالم، بیماریابی و پیشگیری اولیه به همراه پزشکان خانواده عمومی فعالیت میکند اما در حوزه درمانی و بیمارستان بر روی پیشگیری های ثانویه و حتی ثالثیه .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم نوری گوشکی، متخصص پزشکی خانواده در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده، آورده است: تخصص پزشکی خانواده یکی از رشته های تخصصی بالینی جامع نگر پزشکی است.

این تخصص، علوم پزشکی را از جنبه های مختلف جسمی  Biologic، روانی  Psychologic، اجتماعی  Social و معنویspiritual  با هم ترکیب کرده ، دامنه آن در تمامی شرایط، بدون هرگونه تبعیض از نظر سن، جنس، موقعیت اجتماعی و اقتصادی، نژاد، مذهب و خطر بیماری در هر عضوی از بدن و تمامی بیماریها و مسائل مربوط به سلامت افراد و جامعه با بهره گیری از مشاوره با تخصص های دیگر را شامل میشود.

متخصصین این رشته در یک رویکرد نیاز محور Oriented needs ، خدمات خود را در زمینه های پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی، مدیریت، آموزش و پژوهش ارائه خواهند داد.

تاریخچه پزشکی خانواده در جهان و ایران:  شکل فعلی این رشته  تخصصی که در جهان شناخته می شود در سال 1800 میلادی شکل گرفته و بعد از جنگ جهانی دوم  به علت مسائلی از قبیل رشد ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه پزشک خانواده در نظام سلامت کجاست؟

جایگاه پزشک خانواده در نظام سلامت کجاست؟