مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 07:422022-01-22پزشكي

سیاست گذاری صحیح در نظام سلامت با نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر خواهد شد


می توانیم بسیاری از سیاست گذاری های دارویی را با نسخه نویسی الکترونیک آسیب شناسی کنیم؛ درباره میزان مصرف دارو و نحوه تجویز پزشکان شاهد شفافیت بیشتری خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مطالعات نشان می دهد که میزان قابل توجهی از خطاهای پزشکی ناشی از نسخه نویسی کاغذی است و بر این اساس بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند که استفاده از فناوری های نوین مانند نسخه نویسی الکترونیک نقش مهمی در کاهش خطاهای پزشکی و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در حوزه درمان ایفا خواهد کرد.

در این میان شاید ضعف زیرساخت های فنی به ویژه در زمینه اینترنت مهم ترین مانع در مسیر اجرای کامل این طرح ملی محسوب شود که شایسته است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا کمترین سهل انگاری در این زمینه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم و دیدگاه وی را در این زمینه جویا شدیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی حذف دفترچه های کاغذی را دارای مزایای متعددی می داند و می گوید: واقعیت این است که مردم برای دریافت و تمدید دفترچه ها خیلی اتلاف وقت داشتند اما استفاده از کد ملی به جای دفترچه علاوه بر اینکه از اتلاف وقت مردم جلوگیری می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست گذاری صحیح در نظام سلامت با نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر خواهد شد

سیاست گذاری صحیح در نظام سلامت با نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر خواهد شد