مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 01:172022-01-21دانش

ترمیم نمره به صورت رایگان انجام نمی شود/ باز هم کتب کنکوری در بازار به فروش می رسد


عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه ترمیم نمره به صورت رایگان انجام نمی شود، گفت: تصحیح در سازمان سنجش به صورت الکترونیکی است ولی در امتحان نهایی به شکل دستی است و در تصحیح دستی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در برنامه غیرمحرمانه شبکه دو با موضوع بررسی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آماری داریم که در سال 1398 در رشته تجربی، تعداد داوطلبان که نمره بین 19 تا 20 کسب کردند، 49 هزار و 73 نفر هست و در سال 1399، این تعداد 73 هزار و 947 نفر هست؛ شاهدیم در حال حاضر هیچگونه همطرازی صورت نگرفته است.

اولین نتیجه گیری این است که امتحانات در سال 1398، دشوارتر از سال 1399 بود که تعداد داوطلبان کمتری توانستند بین نمرات 19 تا 20 را کسب کنند.

وی ادامه داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی می گوید که 60 درصد پذیرش را بر اساس معدل و آن هم به شکل قطعی اعمال می کنیم؛ در واقع فارغ التحصیلان سال 98 و 99 را با سطح دشواری و آسانی متفاوت در امتحانات، در کنار هم می سنجیم.

* همطرازی در سازمان سنجش ناموفق بود امرایی گفت: سازمان سنجش یک سال بین نظام قدیم و نظام جدید همطرازی را به وجود آورد و شما در جریان هستید که چه اعتراضی جلوی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم نمره به صورت رایگان انجام نمی شود/ باز هم کتب کنکوری در بازار به فروش می رسد

ترمیم نمره به صورت رایگان انجام نمی شود/ باز هم کتب کنکوری در بازار به فروش می رسد