مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 14:122022-01-21بين الملل

بازگشت 4 هزار مهاجر عراقی با 10 پرواز به بغداد


وزیر امور خارجه عراق امروز جمعه در بروکسل اعلام کرد که این کشور موفق شده است حدود 4 هزار مهاجر عراقی در اروپا را از طریق 10 پرواز ویژه به عراق بازگرداند.

- وزیر امور خارجه عراق در بروکسل و در دیدار با ایلوا یوهانسون کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجران، روابط دو جانبه میان عراق و اتحادیه اروپا به ویژه موضوع بازگرداندن داوطلبانه مهاجران عراقی که در مرزهای اروپا گرفتار شده اند را مورد بررسی قرار داد.

فواد حسین در این دیدار از تلاش های دولت عراق در خصوص مساله مهاجرت و بازگرداندن شهروندان عراقی گرفتار شده در اروپا خبر داد.

وی همچنین بر اهمیت ادامه گفتگوهای بغداد با طرف اروپایی در خصوص حمایت از برنامه های بازگشت داوطلبانه پناهجویان عراقی از اروپا، تاکید کرد.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجران نیز با تاکید بر عمق و استحکام روابط دو طرف، از نقش عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی و بر تمایل اتحادیه اروپا برای همکاری و شراکت با عراق تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش های عراق در همکاری با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای بازگرداندن شهروندان خود در مرزها قدردانی و بر اهمیت همکاری برای کاهش مهاجرت و محدود کردن پیامدهای ناگوار آن تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 4 هزار مهاجر عراقی با 10 پرواز به بغداد

بازگشت 4 هزار مهاجر عراقی با 10 پرواز به بغداد