مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 13:122022-01-21اجتماعي

گیلان/ بازداشت 40 شکارچی غیرمجاز در بندرانزلی


پس از کوچ پرندگان مهاجر به به تالاب انزلی و سایر تالابهای استان شکارچیان بدون توجه به گونه پرندگان با مشاهده هرنوع پرنده بصورت بی رویه اقدام به شکار می کنند .

- شیوع ویروس کرونا و احتمال وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سالهای اخیر موجب شد مسئولان استان گیلان شکار را ممنوع اعلام کنند و به رغم این محدودیت ها و نظارت محیط زیست، از آغاز سال تاکنون، 40 شکارچی غیر مجاز در انزلی توسط محیط بانان دستگیر شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ طی سالهای گذشته در فصل های پاییز و زمستان شکارچیان با اخذ مجوز و پروانه شکار می توانستند در روزهای آخر هفته اقدام به شکار انواع کبوتر، کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره شکم سیاه و سفید، غاز خاکستری، چنگر، اردک سرسبز، خوتکا، فیلوش، اردک ارده ای، اردک نوک پهن و تنجه کنند .

آبان ماه امسال رییس کل دادگستری استان گیلان اعلام کرد محیط زیست باید بر شکار پرندگان مهاجر در گیلان نظارت مستمر داشته باشد و خواستار عدم صدور هرگونه مجوز شکار برای افراد بدون صلاحیت در این استان شد و صدور پروانه ها و مجوزهای شکار را تفریحی دانست که در راستای تامین معاش افراد نیست .

پیش از سخنان رییس کل دادگستری گیلان ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز گفته بود امسال هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است و شکار پرندگان مهاجر و زمستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان/ بازداشت 40 شکارچی غیرمجاز در بندرانزلی

گیلان/ بازداشت 40 شکارچی غیرمجاز در بندرانزلی